Retourprocedure

Ik wil een product retourneren

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 
Binnen de zichttermijn van 30 dagen is retourneren gratis. Echter, voor producten die dusdanig beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan die nodig zijn om de werking, kenmerken of aard van het product vast te stellen, ben je aansprakelijk. Hiervoor behouden wij ons het recht om kosten in rekening te brengen.

Tot wanneer kan ik het product retourneren?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder reden het product te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het/de product(en) fysiek in bezit krijgt. Om het/de product(en) te retourneren, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Houd daarbij rekening met het volgende:

  • Retouren moeten met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in originele staat en verpakking verzonden worden.
  • Wij adviseren altijd om een bewijs van retourzenden te vragen bij het desbetreffende punt.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug? 
Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

Hoe moet ik het product retourneren?
Je retourneert je bestelling met dezelfde vervoerder als waarmee het pakket geleverd is. De meeste pakketten worden door PostNL geleverd. Deze pakketten kunnen alleen retour gestuurd worden via een PostNL pakketpunt. Het product dient te worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat je deze eventueel weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Wanneer moet ik de producten retour sturen?
De producten die je retour wilt sturen, moeten binnen 14 dagen nadat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend naar ons verstuurd of bij ons afgeleverd zijn.
Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen? Dat is helaas niet mogelijk.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retour?
Je ontvangt daarbij per e-mail een bevestiging wanneer wij de producten retour hebben ontvangen en de retourzending in behandeling wordt genomen.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen? Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice via: wnoordam@finegraphic.nl Wij adviseren je wat te doen en helpen het probleem op te lossen!

Cookies

Deze website gebruikt noodzakelijke cookies voor een correcte werking en analytische cookies (geanonimiseerd) om de statistieken van de website bij te houden. Marketing cookies zijn nodig voor het laden van externe content, zoals YouTube-video's of widgets van Sociale Media. Zie ons cookiebeleid voor meer informatie.